2007-2008. CURS MATEMÀTIC A INSTITUCIÓ FAMILIAR D'EDUCACIÓ
 
L`herència de Téano
 
TORNAR A LA HOME
INTRODUCCIÓ
TASCA
PROCÉS
AVALUACIÓ
CONCLUSIÓ
GUIA DIDÀCTICA
CRÈDITS
 

GUIA DIDÀCTICA

Objectius

Els objectius curriculars que es pretenen assolir mitjançant aquesta WebQüest són els següents:
- Algoritme d’Euclides.
- Teorema de Pitàgores.
- Nombre Phi.
- Notació científica.
- Unitats de longitud.
- Equacions de 1r grau.
- Sistemes d’equacions.
- Polígons.
- Àrees de figures planes.
- Volum dels cossos de revolució.
- Funció afí.
- Taules de freqüències.
- Gràfics estadístics.
- Mitjana aritmètica, mediana i moda.


Continguts
Aquesta Webqüest està adreçada a alumnes de 3r i 4t ESO, però també es repassen continguts de nivells inferiors que han de tenir assolits.


Tasca
Els alumnes han de realitzar un treball individual i un altre en grup. S’han de fer grups de 4 alumnes, cada alumne ha d’escollir una opció (Roma, Egipte, El cinturó de foc o Canàries) i resoldre les activitats d’aquesta opció. Si ha realitzat correctament els exercicis obtindrà una dada. Aquesta dada es posa en comú amb les obtingudes pels altres membres del grup, i tots junts han d’esbrinar quin significat tenen les dades obtingudes i trobar el lloc exacte on la matemàtica va amagar els seus quaderns d’enigmes matemàtics.
És important recordar als alumes que és un concurs i per tant més val no dir els resultats obtinguts als companys d’un altre grup.
Cada grup haurà presentar un treball en un processador de textos on han de respondre les qüestions i resoldre els exercicis i problemes de cada opció. També cal explicar on es troben els quaderns de la matemàtica, si ho han descobert. Per no perdre temps, caldria que mentre ho van fent ho anessin escrivint en el processador de textos.

Avaluació
S’avaluarà l’estructura i presentació del treball, els exercicis resolts i si s’ha descobert o no on es troben els quaderns. (Veure l’apartat avaluació).
Organització a l’aula

Opció1: Com que cada alumne cal que faci una part individual i la recerca es fa per Internet,es necessita un ordinador per alumne,de manera que caldrà que el professor organitzi les sessions a l’aula d’informàtica amb tants alumnes com ordinadors disponibles.
Una vegada han fet el treball individual cal que tots quatre treballin junts en un ordinador i trobin la solució final.

Opció 2: Els grups continuaran sent de 4 persones però dos alumnes de cada grup treballaran junts en un ordinador, d’aquesta manera cada opció serà resolta per dos
alumnes. Una vegada han fet el treball individual cal que tots quatre treballin junts en un ordinador i trobin la solució final.

Temporització
Per cada opció es necessita almenys 30 minuts, per tant, calen com a mínim dues sessions de 2 hores per fer les parts individuals i 1 hora més pel treball en grup.