2007-2008. CURS MATEMÀTIC A INSTITUCIÓ FAMILIAR D'EDUCACIÓ
 
foto1

 

COMPETÈNCIES QUE ES TREBALLEN EN EL PROJECTE “MÉS DEL MES”

Competència comunicativa lingüística i audiovisual

  • llegint i interpretant els textos del “més del mes” i que son de formats diferents, incloent els digitals
  • treballant els textos que serveixen d’eines de referència i consulta
  • preparant el resultat final del “més del mes”, que també té formats diferents i pot incloure una exposició oral del treball

Competències artística i cultural

  • en la tria dels temes del “més del mes” s’ha procurat treballar aquells aspectes de la matemàtica relacionats amb l’entorn cultural d’una època determinada o en aspectes artístics que han necessitat treball matemàtic

Tractament de la informació i competència digital

  • els dos formats escollits: cacera del tresor i webquest, permeten treballar la cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació amb l’ús de tècniques i estratègies diverses
  • l’elaboració d’un resultat final exigeix un us reflexiu i competent d’aquestes tecnologies

Competència matemàtica

  • aplicant els coneixements, habilitats i actituds matemàtiques a situacions provinents d’altres camps del coneixement i de la vida quotidiana
  • recollint en el resultat final un procés que ha inclòs, anàlisi, interpretació i claredat en l’exposició

Competència d’aprendre a aprendre

  • el treball requereix una planificació de la tasca, prendre consciència del que es sap i el que s’ha de cercar, plantejar-se preguntes...
  • el resultat del treball requereix fer servir el pensament creatiu, la constància i el gust per aprendre

Competència d’autonomia i iniciativa personal

  • el treball requereix planificar i portar a terme de manera col·laborativa un projecte que, tot i sent col·lectiu, requereix una implicació personal per portar a terme la tasca encomanada dins el grup

Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

  • en la tria dels temes del “més del mes” s’ha procurat treballar aquells aspectes de la matemàtica que serveixen per entendre millor la seva realitat i conceptes científics i tècnics propers a l’alumne

Competència social

  • l’estructura tan de la cacera com de la webquest porten a exercitar les habilitats de: comunicar-se, expressar les pròpies idees i valorar les alienes, arribar a acords i col·laborar en un projecte comú en el qual es valoren les aportacions de cada un, acceptant i valorant les diferents maneres de treballar