Competència comunicativa lingüística i audiovisual |
- llegint i interpretant els textos del “més del mes” i que son de formats diferents, incloent els digitals
- treballant els textos que serveixen d’eines de referència i consulta
- preparant el resultat final del “més del mes”, que també té formats diferents i pot incloure una exposició oral del treball
|
Competències artística i cultural |
- en la tria dels temes del “més del mes” s’ha procurat treballar aquells aspectes de la matemàtica relacionats amb l’entorn cultural d’una època determinada o en aspectes artístics que han necessitat treball matemàtic
|
Tractament de la informació i competència digital |
- els dos formats escollits: cacera del tresor i webquest, permeten treballar la cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació amb l’ús de tècniques i estratègies diverses
- l’elaboració d’un resultat final exigeix un us reflexiu i competent d’aquestes tecnologies
|
Competència matemàtica |
- aplicant els coneixements, habilitats i actituds matemàtiques a situacions provinents d’altres camps del coneixement i de la vida quotidiana
- recollint en el resultat final un procés que ha inclòs, anàlisi, interpretació i claredat en l’exposició
|
Competència d’aprendre a aprendre |
- el treball requereix una planificació de la tasca, prendre consciència del que es sap i el que s’ha de cercar, plantejar-se preguntes...
- el resultat del treball requereix fer servir el pensament creatiu, la constància i el gust per aprendre
|
Competència d’autonomia i iniciativa personal |
- el treball requereix planificar i portar a terme de manera col·laborativa un projecte que, tot i sent col·lectiu, requereix una implicació personal per portar a terme la tasca encomanada dins el grup
|
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic |
- en la tria dels temes del “més del mes” s’ha procurat treballar aquells aspectes de la matemàtica que serveixen per entendre millor la seva realitat i conceptes científics i tècnics propers a l’alumne
|
Competència social |
- l’estructura tan de la cacera com de la webquest porten a exercitar les habilitats de: comunicar-se, expressar les pròpies idees i valorar les alienes, arribar a acords i col·laborar en un projecte comú en el qual es valoren les aportacions de cada un, acceptant i valorant les diferents maneres de treballar
|