2007-2008. CURS MATEMÀTIC A INSTITUCIÓ FAMILIAR D'EDUCACIÓ
 


Les matemàtiques ajuden a l’infant a desenvolupar la seva capacitat de raonar i l’adquisició d’estructures lògiques del pensament.

 

Gimcana matemàtica a l’Escola Infantil La Farga

Com a cloenda de la setmana matemàtica hem preparat una gimcana en la que els nens han participat en diferents proves relacionades amb les mates que hi havia preparades per tota l’escola; ha estat una experiència molt enriquidora i tots, grans i petits hem gaudit de la jornada

Durant tota la setmana els nens i les professores han pogut participar de manera lliure i espontània en diferents activitats relacionades amb aquesta ciència. Ha estat una activitat més de les moltes que hi ha programades al llarg del curs per millorar i aprendre que les mates són un bon mitjà per arribar a ser nois i noies ben espavilats i sapiguem comptar, mesurar, identificar, resoldre problemes, anticipar lleis, qualificar, predir el resultat, etc.

Les matemàtiques poden ser pràctiques i divertides. Per a ensenyar matemàtiques a un infant no fa falta cap regla de càlcul ni grans teoremes ni explicacions complicades. Els infants aprenen matemàtiques de forma natural, formen part de la seva vida i de la seva experiència. La seva necessitat de conèixer, descobrir, d’interpretar el màgic i fascinant món que l’envolta el porta a provar, equivocar-se, repetir de forma incansable.

Les matemàtiques poden ajudar a l’infant a créixer en un aspecte molt important de la seva personalitat: el desenvolupament de la seva capacitat de raonar i l’adquisició de les estructures lògiques del pensament. Quantes més oportunitats donem d’experimentar, observar i reflexionar sobre el món que els envolta, millor serà el seu aprenentatge.

 

Les grans explicaven l'activitat a les alumnes dels cursos inferiors

 

A l’Airina ens divertim calculant i pensant

Qui diu que les matemàtiques són difícils? Bé ho diem tots els que ens costen...Però també hi ha moments que descobrim com són de necessàries per a la vida i fins i tot com en són de divertides. Durant aquest trimestre les alumnes de 5è i 6è vàrem participar en la Gimkana matemàtica de La Vall. L'experiència va ésser extraordinària, tant`per la bona relació que vam tenir amb totes les alumnes, com pel fet que "el mateix Pitàgores" estés allà present observant la nostra activitat i explicant-nos-la.

Ara estem celebrant la setmana multitallers sobre el tema "El comerç". Ja vam començar el dilluns quan les de 6è ens van delitar amb una representació teatral sobre la història del comerç des de l'època Prehistòrica fins l'edat Contemporànea.

Avui hem anat a comprar al mercat de l'escola on s'havia muntat una llibreria, un forn de pa, una carnisseria, una fruiteria etc..

Les alumnes de 5è i 6è érem venedores. I..què fèiem? Doncs ens venien les alumnes de 1r o 2on de Primària amb una recepta de cuina on tenien la pista per comprar els ingredients comestibles.

Aquesta activitat s'ha alternat amb una altre que consistia en resoldre enigmes matemàtics, o mesurar amb balances el pes de diferents fruites, així calcular la mesura de capacitat de líquids o la mesura longitudinal d'una aula.
També hem realitzat el joc "corre,corre i busca el resultat", on hi ha participat tota la primària.

Àlbum de fotos